Halen jouw leerlingen er uit wat erin zit?

De meeste leerlingen presteren door inzet van hun docenten naar kunnen. Echter 20 % van de leerlingen niet. Microconsult helpt deze leerlingen door hoogwaardige kwalitatieve onderzoeken, ondersteuning aan docenten en individuele begeleiding

Lees verder om te bekijken wat wij voor jouw leerlingen kunnen betekenen

Of neem contact met ons op

Halen jouw leerlingen er uit wat erin zit?

De meeste leerlingen presteren door inzet van hun docenten naar kunnen. Echter 20 % van de leerlingen niet. Microconsult helpt deze leerlingen door hoogwaardige kwalitatieve onderzoeken, ondersteuning aan docenten en individuele begeleiding

Lees verder om te bekijken wat wij voor jouw leerlingen kunnen betekenen

Halen jouw leerlingen er uit wat erin zit?

De meeste leerlingen presteren door inzet van hun docenten naar kunnen. Echter 20 % van de leerlingen niet. Microconsult helpt deze leerlingen door hoogwaardige kwalitatieve onderzoeken, ondersteuning aan docenten en individuele begeleiding

Lees verder om te bekijken wat wij voor jouw leerlingen kunnen betekenen

Meer dan 40.000 onderzoeken afgenomen

Wij helpen circa 2.000 leerlingen per jaar en dat al 20 jaar lang

Samenwerking met 30+ scholen in Nederland

Van basisonderwijs tot voortgezet onderwijs, MBO en HBO

Geen wachtlijsten, binnen 3 weken hulp

Belangrijk als je leerlingen snel geholpen dienen te worden

Meer dan 40.000 onderzoeken afgenomen

Wij helpen circa 2.000 leerlingen per jaar en dat al 20 jaar lang

Samenwerking met 30+ scholen in Nederland

Van basisonderwijs tot voortgezet onderwijs, MBO en HBO

Geen wachtlijsten, binnen 3 weken hulp

Belangrijk als een leerling snel geholpen dient te worden

Wat kunnen wij voor jouw school betekenen?


Individueel onderzoek

Onderzoek naar dyslexie, dyscalculie, hoogbegaafdheid, ADHD, schooladvies en intelligentie

Groepsonderzoek

Onderzoek bij het schooladvies, niveaubepaling profiel- of sectorkeuze en intelligentie

Ondersteuning & begeleiding

Ondersteuning en begeleiding bij het toepassen van de onderzoek resultaten op school

  • We gebruiken o.a. de volgende onderzoeksinstrumenten: WISC-V, NIO, SON-R, PMT-K en NPV J-2
  • Het onderzoek, ondersteuning en begeleiding kan op school plaatsvinden en/of bij ons op de praktijk

Wat kunnen wij voor jouw school betekenen?

Individueel onderzoek

Onderzoek naar dyslexie, dyscalculie, hoogbegaafdheid, ADHD, schooladvies en intelligentie

Groepsonderzoek

Onderzoek bij het schooladvies, niveaubepaling profiel- of sectorkeuze en intelligentie

Ondersteuning & begeleiding

Ondersteuning en begeleiding bij het toepassen van de onderzoek resultaten op school

  • We gebruiken o.a. de volgende onderzoeksinstrumenten: WISC-V, NIO, SON-R, PMT-K en NPV J-2
  • Het onderzoek, ondersteuning en begeleiding kan op school plaatsvinden en/of bij ons op de praktijk

Wat kunnen wij voor jouw school betekenen?

Individueel onderzoek

Onderzoek naar dyslexie, dyscalculie, hoogbegaafdheid, ADHD, schooladvies en intelligentie

Onderzoek in groepen

Onderzoek bij het schooladvies, niveaubepaling profiel- of sectorkeuze en intelligentie

Ondersteuning & begeleiding

Ondersteuning en begeleiding bij het toepassen van de onderzoek resultaten op school

  • We gebruiken o.a. de volgende onderzoeksinstrumenten: WISC-V, NIO, SON-R, PMT-K en NPV J-2
  • Het onderzoek, ondersteuning en begeleiding kan op school plaatsvinden en/of bij ons op de praktijk

Van onderzoek naar betere leerprestaties

Een goed onderzoek is meer dan alleen een diagnose en een ingewikkeld rapport. Het is een sleutel naar het (her)activeren van een (vastgelopen) leerling. Om dit te kunnen realiseren gebruiken wij het Kwadrantmodel

Het Kwadrantmodel visualiseert de onderzoeksgegevens in simpelweg 4 vakjes: kunnen, willen, doen en presteren. Door deze visualisatie wordt in één oogopslag helder wat er allemaal gedaan kan worden om bij de leerling eruit te halen wat erin zit.

Het Kwadrantmodel wordt als leidraad gebruikt bij de ondersteuning en begeleiding voor het toepassen van de onderzoeksgegevens op school

Van onderzoek naar betere leerprestaties

Een goed onderzoek is meer dan alleen een diagnose en een ingewikkeld rapport. Het is een sleutel naar het (her)activeren van een (vastgelopen) leerling. Om dit te kunnen realiseren gebruiken wij het Kwadrantmodel

Het Kwadrantmodel visualiseert de onderzoeksgegevens in simpelweg 4 vakjes: kunnen, willen, doen en presteren. Door deze visualisatie wordt in één oogopslag helder wat er allemaal gedaan kan worden om bij de leerling eruit te halen wat erin zit.

Het Kwadrantmodel wordt als leidraad gebruikt bij de ondersteuning en begeleiding voor het toepassen van de onderzoeksgegevens op school

Van onderzoek naar betere leerprestaties

Een goed onderzoek is meer dan alleen een diagnose en een ingewikkeld rapport. Het is een sleutel naar het (her)activeren van een (vastgelopen) leerling. Om dit te kunnen realiseren gebruiken wij het Kwadrantmodel

Het Kwadrantmodel visualiseert de onderzoeksgegevens in simpelweg 4 vakjes: kunnen, willen, doen en presteren. Door deze visualisatie wordt in één oogopslag helder wat er allemaal gedaan kan worden om bij de leerling eruit te halen wat erin zit

Het Kwadrantmodel wordt als leidraad gebruikt bij de ondersteuning en begeleiding voor het toepassen van de onderzoeksgegevens op school

De voordelen van het Kwadrantmodel op een rij

Duidelijkheid

De kern van leer- en gedrags problemen wordt inzichtelijk gemaakt. Problematische verschillen tussen kunnen, willen doen en presteren worden helder

Makkelijk te delen

Omdat het Kwadrant overzichtelijk en helder te lezen is kan het makkelijk worden gedeeld. Bijvoorbeeld met de docent, leerling, ouder of begeleider

Gerichte ondersteuning

Er kan een zeer gericht ondersteuningsplan worden opgesteld waarmee de leerling geholpen kan worden door de docent, ouder of begeleider

De voordelen van het Kwadrantmodel op een rij

Duidelijk en overzichtelijk

De kern van leer- en gedrags problemen wordt inzichtelijk gemaakt. Problematische verschillen tussen kunnen, willen doen en presteren worden helder

Makkelijk te delen

Omdat het Kwadrant overzichtelijk en helder te lezen is kan het makkelijk worden gedeeld. Bijvoorbeeld met de docent, leerling, ouder of begeleider

Gerichte ondersteuning

Er kan een zeer gericht ondersteuningsplan worden opgesteld waarmee de leerling geholpen kan worden door de docent, ouder of begeleider

Duidelijkheid

De kern van leer- en gedrags problemen wordt inzichtelijk gemaakt. Problematische verschillen tussen kunnen, willen doen en presteren worden helder

Makkelijk te delen

Omdat het Kwadrant overzichtelijk en helder te lezen is kan het makkelijk worden gedeeld. Bijvoorbeeld met de docent, leerling, ouder of begeleider

Gerichte ondersteuning

Er kan een zeer gericht ondersteuningsplan worden opgesteld waarmee de leerling geholpen kan worden door de docent, ouder of begeleider

Op meer dan 30 scholen actief in Nederland

¨Wij zijn heel erg tevreden dat onze leerlingen zo snel door Microconsult gezien kunnen worden en dat er snel een rapportage volgt!¨

Hellen de Groot ISK, Hellevoetsluis

¨Wij werken al meer dan 20 jaar samen met Microconsult en zijn louter positief. Vooral het gesprek met de psycholoog over de onderzoeksresultaten wordt door onze leerkrachten als zeer waardevol beschouwd¨

Lammert Bakker OBS Montessori de Mare, Rotterdam

¨Wij laten dyslexie- en NIO onderzoeken afnemen bij Microconsult. Er is sprake van een fijne, persoonlijke samenwerking. Ze zijn erg flexibel¨

Janne-Marieke van Winssen Charles de Foucauld mavo, Spijkenisse

Op meer dan 30 scholen actief in Nederland

¨Wij zijn heel erg tevreden dat onze leerlingen zo snel door Microconsult gezien kunnen worden en dat er snel een rapportage volgt!¨

Hellen de Groot ISK, Hellevoetsluis

¨Wij werken al meer dan 20 jaar samen met Microconsult en zijn louter positief. Vooral het gesprek met de psycholoog over de onderzoeksresultaten wordt door onze leerkrachten als zeer waardevol beschouwd¨

Lammert Bakker OBS Montessori de Mare, Rotterdam

¨Wij laten dyslexie- en NIO onderzoeken afnemen bij Microconsult. Er is sprake van een fijne, persoonlijke samenwerking. Ze zijn erg flexibel¨

Janne-Marieke van Winssen Charles de Foucauld mavo, Spijkenisse

Op meer dan 30 scholen actief in Nederland

¨Wij zijn heel erg tevreden dat onze leerlingen zo snel door Microconsult gezien kunnen worden en dat er snel een rapportage volgt!¨

Hellen de Groot ISK, Hellevoetsluis

¨Wij werken al meer dan 20 jaar samen met Microconsult en zijn louter positief. Vooral het gesprek met de psycholoog over de onderzoeksresultaten wordt door onze leerkrachten als zeer waardevol beschouwd¨

Lammert Bakker OBS Montessori de Mare, Rotterdam

¨Wij laten dyslexie- en NIO onderzoeken afnemen bij Microconsult. Er is sprake van een fijne, persoonlijke samenwerking. Ze zijn erg flexibel¨

Janne-Marieke van Winssen Charles de Foucauld mavo, Spijkenisse

Weten hoe we jouw leerlingen kunnen helpen?

Plan dan een vrijblijvend telefonisch adviesgesprek in en krijg advies van onze professionals!

Plan mijn adviesgesprek in

Weten hoe we jouw leerlingen kunnen helpen?

Plan dan een vrijblijvend telefonisch adviesgesprek in en krijg advies van onze professionals!

Plan mijn adviesgesprek in

Wij zijn o.a. aangesloten bij

Wij zijn o.a. aangesloten bij