De meeste leerlingen presteren door inzet van hun docenten naar kunnen. Echter 20 % van de leerlingen niet. Microconsult helpt deze leerlingen door hoogwaardige kwalitatieve onderzoeken, ondersteuning aan docenten en individuele begeleiding
Lees verder om te bekijken wat wij voor jouw leerlingen kunnen betekenen
De meeste leerlingen presteren door inzet van hun docenten naar kunnen. Echter 20 % van de leerlingen niet. Microconsult helpt deze leerlingen door hoogwaardige kwalitatieve onderzoeken, ondersteuning aan docenten en individuele begeleiding
Lees verder om te bekijken wat wij voor jouw leerlingen kunnen betekenen
De meeste leerlingen presteren door inzet van hun docenten naar kunnen. Echter 20 % van de leerlingen niet. Microconsult helpt deze leerlingen door hoogwaardige kwalitatieve onderzoeken, ondersteuning aan docenten en individuele begeleiding
Lees verder om te bekijken wat wij voor jouw leerlingen kunnen betekenen
Wij helpen circa 2.000 leerlingen per jaar en dat al 20 jaar lang
Van basisonderwijs tot voortgezet onderwijs, MBO en HBO
Belangrijk als je leerlingen snel geholpen dienen te worden
Wij helpen circa 2.000 leerlingen per jaar en dat al 20 jaar lang
Van basisonderwijs tot voortgezet onderwijs, MBO en HBO
Belangrijk als een leerling snel geholpen dient te worden
Onderzoek naar dyslexie, dyscalculie, hoogbegaafdheid, ADHD, schooladvies en intelligentie
Onderzoek bij het schooladvies, niveaubepaling profiel- of sectorkeuze en intelligentie
Ondersteuning en begeleiding bij het toepassen van de onderzoek resultaten op school
Onderzoek naar dyslexie, dyscalculie, hoogbegaafdheid, ADHD, schooladvies en intelligentie
Onderzoek bij het schooladvies, niveaubepaling profiel- of sectorkeuze en intelligentie
Ondersteuning en begeleiding bij het toepassen van de onderzoek resultaten op school
Onderzoek naar dyslexie, dyscalculie, hoogbegaafdheid, ADHD, schooladvies en intelligentie
Onderzoek bij het schooladvies, niveaubepaling profiel- of sectorkeuze en intelligentie
Ondersteuning en begeleiding bij het toepassen van de onderzoek resultaten op school
Van onderzoek naar betere leerprestaties
Een goed onderzoek is meer dan alleen een diagnose en een ingewikkeld rapport. Het is een sleutel naar het (her)activeren van een (vastgelopen) leerling. Om dit te kunnen realiseren gebruiken wij het Kwadrantmodel
Het Kwadrantmodel visualiseert de onderzoeksgegevens in simpelweg 4 vakjes: kunnen, willen, doen en presteren. Door deze visualisatie wordt in één oogopslag helder wat er allemaal gedaan kan worden om bij de leerling eruit te halen wat erin zit.
Het Kwadrantmodel wordt als leidraad gebruikt bij de ondersteuning en begeleiding voor het toepassen van de onderzoeksgegevens op school
Van onderzoek naar betere leerprestaties
Een goed onderzoek is meer dan alleen een diagnose en een ingewikkeld rapport. Het is een sleutel naar het (her)activeren van een (vastgelopen) leerling. Om dit te kunnen realiseren gebruiken wij het Kwadrantmodel
Het Kwadrantmodel visualiseert de onderzoeksgegevens in simpelweg 4 vakjes: kunnen, willen, doen en presteren. Door deze visualisatie wordt in één oogopslag helder wat er allemaal gedaan kan worden om bij de leerling eruit te halen wat erin zit.
Het Kwadrantmodel wordt als leidraad gebruikt bij de ondersteuning en begeleiding voor het toepassen van de onderzoeksgegevens op school
Van onderzoek naar betere leerprestaties
Een goed onderzoek is meer dan alleen een diagnose en een ingewikkeld rapport. Het is een sleutel naar het (her)activeren van een (vastgelopen) leerling. Om dit te kunnen realiseren gebruiken wij het Kwadrantmodel
Het Kwadrantmodel visualiseert de onderzoeksgegevens in simpelweg 4 vakjes: kunnen, willen, doen en presteren. Door deze visualisatie wordt in één oogopslag helder wat er allemaal gedaan kan worden om bij de leerling eruit te halen wat erin zit
Het Kwadrantmodel wordt als leidraad gebruikt bij de ondersteuning en begeleiding voor het toepassen van de onderzoeksgegevens op school
De voordelen van het Kwadrantmodel op een rij
De kern van leer- en gedrags problemen wordt inzichtelijk gemaakt. Problematische verschillen tussen kunnen, willen doen en presteren worden helder
Omdat het Kwadrant overzichtelijk en helder te lezen is kan het makkelijk worden gedeeld. Bijvoorbeeld met de docent, leerling, ouder of begeleider
Er kan een zeer gericht ondersteuningsplan worden opgesteld waarmee de leerling geholpen kan worden door de docent, ouder of begeleider
De voordelen van het Kwadrantmodel op een rij
De kern van leer- en gedrags problemen wordt inzichtelijk gemaakt. Problematische verschillen tussen kunnen, willen doen en presteren worden helder
Omdat het Kwadrant overzichtelijk en helder te lezen is kan het makkelijk worden gedeeld. Bijvoorbeeld met de docent, leerling, ouder of begeleider
Er kan een zeer gericht ondersteuningsplan worden opgesteld waarmee de leerling geholpen kan worden door de docent, ouder of begeleider
De kern van leer- en gedrags problemen wordt inzichtelijk gemaakt. Problematische verschillen tussen kunnen, willen doen en presteren worden helder
Omdat het Kwadrant overzichtelijk en helder te lezen is kan het makkelijk worden gedeeld. Bijvoorbeeld met de docent, leerling, ouder of begeleider
Er kan een zeer gericht ondersteuningsplan worden opgesteld waarmee de leerling geholpen kan worden door de docent, ouder of begeleider
Op meer dan 30 scholen actief in Nederland
¨Wij zijn heel erg tevreden dat onze leerlingen zo snel door Microconsult gezien kunnen worden en dat er snel een rapportage volgt!¨
Hellen de Groot ISK, Hellevoetsluis
¨Wij werken al meer dan 20 jaar samen met Microconsult en zijn louter positief. Vooral het gesprek met de psycholoog over de onderzoeksresultaten wordt door onze leerkrachten als zeer waardevol beschouwd¨
Lammert Bakker OBS Montessori de Mare, Rotterdam
¨Wij laten dyslexie- en NIO onderzoeken afnemen bij Microconsult. Er is sprake van een fijne, persoonlijke samenwerking. Ze zijn erg flexibel¨
Janne-Marieke van Winssen Charles de Foucauld mavo, Spijkenisse
Op meer dan 30 scholen actief in Nederland
¨Wij zijn heel erg tevreden dat onze leerlingen zo snel door Microconsult gezien kunnen worden en dat er snel een rapportage volgt!¨
Hellen de Groot ISK, Hellevoetsluis
¨Wij werken al meer dan 20 jaar samen met Microconsult en zijn louter positief. Vooral het gesprek met de psycholoog over de onderzoeksresultaten wordt door onze leerkrachten als zeer waardevol beschouwd¨
Lammert Bakker OBS Montessori de Mare, Rotterdam
¨Wij laten dyslexie- en NIO onderzoeken afnemen bij Microconsult. Er is sprake van een fijne, persoonlijke samenwerking. Ze zijn erg flexibel¨
Janne-Marieke van Winssen Charles de Foucauld mavo, Spijkenisse
Op meer dan 30 scholen actief in Nederland
¨Wij zijn heel erg tevreden dat onze leerlingen zo snel door Microconsult gezien kunnen worden en dat er snel een rapportage volgt!¨
Hellen de Groot ISK, Hellevoetsluis
¨Wij werken al meer dan 20 jaar samen met Microconsult en zijn louter positief. Vooral het gesprek met de psycholoog over de onderzoeksresultaten wordt door onze leerkrachten als zeer waardevol beschouwd¨
Lammert Bakker OBS Montessori de Mare, Rotterdam
¨Wij laten dyslexie- en NIO onderzoeken afnemen bij Microconsult. Er is sprake van een fijne, persoonlijke samenwerking. Ze zijn erg flexibel¨
Janne-Marieke van Winssen Charles de Foucauld mavo, Spijkenisse
Plan dan een vrijblijvend telefonisch adviesgesprek in en krijg advies van onze professionals!
Plan dan een vrijblijvend telefonisch adviesgesprek in en krijg advies van onze professionals!
Wij zijn o.a. aangesloten bij