Leert je kind makkelijk en snel? Is het creatief? Heeft het goede cijfers en verveelt het zich op school? Mogelijk is er sprake van hoogbegaafdheid. Met ons onderzoek kunnen wij hoogbegaafdheid vaststellen
Lees verder om te bekijken hoe wij kunnen helpen
Leert je kind makkelijk en snel? Is het creatief? Heeft het goede cijfers en verveelt het zich op school? Mogelijk is er sprake van hoogbegaafdheid. Met ons onderzoek kunnen wij hoogbegaafdheid vaststellen
Lees verder om te bekijken hoe wij kunnen helpen
Leert je kind makkelijk en snel? Is het creatief? Heeft het goede cijfers en verveelt het zich op school? Mogelijk is er sprake van hoogbegaafdheid. Met ons onderzoek kunnen wij hoogbegaafdheid vaststellen
Lees verder om te bekijken hoe wij kunnen helpen
Helderheid over het specifieke IQ profiel van je kind
Een rapport geeft erkenning. Bij je kind en zijn/haar omgeving
De uitslag kan bepalend zijn bij een mogelijke plaatsing
Zowel op cognitief niveau als op sociaal-emotioneel niveau
Er is nog geen algemeen aanvaarde definitie van wat hoogbegaafdheid precies is. Het is wel duidelijk dat intelligentie, creativiteit en ambitie een belangrijke rol spelen. Strikt genomen hebben kinderen die hoogbegaafd zijn, een IQ van 130 of hoger. Maar hoogbegaafdheid heeft ook te maken met de aanleg om tot uitzonderlijke prestaties te komen. Hoogbegaafdheid is voor een groot deel erfelijk, maar ook ouders die niet hoogbegaafd zijn, kunnen hoogbegaafde kinderen krijgen.
Met behulp van het onderzoek kan er vastgesteld worden of er sprake is van hoogbegaafdheid bij je kind. Er wordt gebruik gemaakt van een capaciteitentest, persoonlijkheidsvragenlijsten en een creativiteitstest. Voor de klinische beoordeling en diagnose wordt eveneens een interview gehouden
Er is nog geen algemeen aanvaarde definitie van wat hoogbegaafdheid precies is. Het is wel duidelijk dat intelligentie, creativiteit en ambitie een belangrijke rol spelen. Strikt genomen hebben kinderen die hoogbegaafd zijn, een IQ van 130 of hoger. Maar hoogbegaafdheid heeft ook te maken met de aanleg om tot uitzonderlijke prestaties te komen. Hoogbegaafdheid is voor een groot deel erfelijk, maar ook ouders die niet hoogbegaafd zijn, kunnen hoogbegaafde kinderen krijgen.
Met behulp van het onderzoek kan er vastgesteld worden of er sprake is van hoogbegaafdheid bij je kind. Er wordt gebruik gemaakt van een capaciteitentest, persoonlijkheidsvragenlijsten en een creativiteitstest. Voor de klinische beoordeling en diagnose wordt eveneens een interview gehouden
Er zal o.a. gekeken worden naar de schoolachtergrond en het leer- en sociaal-emotioneel gedrag van je kind
In het onderzoek kijken we o.a. naar de cognitieve intelligentie (WISC-V), sociaal - emotionele intelligentie en creativiteitsniveau
We helpen je met gericht advies en tips. Daarnaast ontvang je een uitgebreid onderzoeksrapport inclusief Kwadrant
Er zal o.a. gekeken worden naar de schoolachtergrond en het leer- en sociaal-emotioneel gedrag van je kind
In het onderzoek kijken we o.a. naar de cognitieve intelligentie (WISC-V), sociaal - emotionele intelligentie en creativiteitsniveau
We helpen je met gericht advies en tips. Daarnaast ontvang je een uitgebreid onderzoeksrapport inclusief Kwadrant
Er zal o.a. gekeken worden naar de schoolachtergrond en het leer- en sociaal-emotioneel gedrag van je kind
In het onderzoek kijken we o.a. naar de cognitieve intelligentie (WISC-V), sociaal - emotionele intelligentie en creativiteitsniveau
We helpen je met gericht advies en tips. Daarnaast ontvang je een uitgebreid onderzoeksrapport inclusief Kwadrant
Inzichten met het Kwadrantmodel
Het ene hoogbegaafde kind is de andere niet. Met het Kwadrantmodel kijken we meer op een persoonlijk niveau wat je kind nodig heeft om zijn of haar potenties te kunnen gaan benutten. Bijvoorbeeld wat is haar/zijn unieke intelligentie en motivatieprofiel? Hoe verhoudt zich dit tot het (leer)gedrag? En wat voor onderwijs en begeleiding is het meest effectief?
Omdat het Kwadrant overzichtelijk en helder te lezen is kan het gemakkelijk gedeeld worden met betrokken partijen zoals docenten en begeleiders
Naast het onderzoeksrapport ontvang je ook een Kwadrant van je kind
Inzichten met het Kwadrantmodel
Het ene hoogbegaafde kind is de andere niet. Met het Kwadrantmodel kijken we meer op een persoonlijk niveau wat je kind nodig heeft om zijn of haar potenties te kunnen gaan benutten. Bijvoorbeeld wat is haar/zijn unieke intelligentie en motivatieprofiel? Hoe verhoudt zich dit tot het (leer)gedrag? En wat voor onderwijs en begeleiding is het meest effectief?
Omdat het Kwadrant overzichtelijk en helder te lezen is kan het gemakkelijk gedeeld worden met betrokken partijen zoals docenten en begeleiders
Naast het onderzoeksrapport ontvang je ook een Kwadrant van je kind
Inzichten met het Kwadrantmodel
Het ene hoogbegaafde kind is de andere niet. Met het Kwadrantmodel kijken we meer op een persoonlijk niveau wat je kind nodig heeft om zijn of haar potenties te kunnen gaan benutten. Bijvoorbeeld wat is haar/zijn unieke intelligentie en motivatieprofiel? Hoe verhoudt zich dit tot het (leer)gedrag? En wat voor onderwijs en begeleiding is het meest effectief?
Omdat het Kwadrant overzichtelijk en helder te lezen is kan het gemakkelijk gedeeld worden met betrokken partijen zoals docenten en begeleiders
Naast het onderzoeksrapport ontvang je ook een Kwadrant van je kind
¨We hebben veel gehad aan het Kwadrant, het heeft ons nieuwe inzichten gegeven in Julia´s denk- en leerproces. Dit is heel fijn want nu weten wij (en school) precies hoe we Julia kunnen motiveren.¨
Vader van Julia (14 jaar, 2 havo)
¨Dankzij het onderzoek heb ik het vertrouwen in mijzelf teruggevonden. Waar ik eerst het gevoel had dat ik altijd faalde zie ik nu vooral mijn talenten. Dit geeft mij enorm veel energie¨
Alexander (27 jaar)
¨Ik kan iedereen met een onderpresterend kind Microconsult aanbevelen. Na hun onderzoek en hulp gingen vele deuren open. O.a. dat Robin naar de plusklas kon gaan. Super!¨
Moeder van Robin (11 jaar, groep 8)
¨We hebben veel gehad aan het Kwadrant, het heeft ons nieuwe inzichten gegeven in Julia´s denk- en leerproces. Dit is heel fijn want nu weten wij (en school) precies hoe we Julia kunnen motiveren.¨
Vader van Julia (14 jaar, 2 havo)
¨Dankzij het onderzoek heb ik het vertrouwen in mijzelf teruggevonden. Waar ik eerst het gevoel had dat ik altijd faalde zie ik nu vooral mijn talenten. Dit geeft mij enorm veel energie¨
Alexander (27 jaar)
¨Ik kan iedereen met een onderpresterend kind Microconsult aanbevelen. Na hun onderzoek en hulp gingen vele deuren open. O.a. dat Robin naar de plusklas kon gaan. Super!¨
Moeder van Robin (11 jaar, groep 8)
¨We hebben veel gehad aan het Kwadrant, het heeft ons nieuwe inzichten gegeven in Julia's leerproces. Dit is heel fijn want nu weten wij (en school) precies hoe we Julia kunnen motiveren.¨
Vader van Julia (14 jaar, 2 havo)
¨Dankzij het onderzoek heb ik het vertrouwen in mijzelf teruggevonden. Waar ik eerst het gevoel had dat ik altijd faalde zie ik nu vooral mijn talenten. Dit geeft mij enorm veel energie¨
Alexander (27 jaar)
¨Ik kan iedereen met een onderpresterend kind Microconsult aanbevelen. Na hun onderzoek en hulp gingen vele deuren open. O.a. dat Robin naar de plusklas kon gaan. Super!
Moeder van Robin (11 jaar, groep 8)
Plan dan een vrijblijvend telefonisch startgesprek in en krijg advies van onze professionals!
Plan dan een vrijblijvend telefonisch startgesprek in en krijg advies van onze professionals!
Plan dan een vrijblijvend telefonisch startgesprek in en krijg advies van onze professionals!
Wij zijn o.a. aangesloten bij
Wij zijn o.a. aangesloten bij